"SOV, mitt lille Norge" av Per-Aslak Ertresvåg

sov-mitt-lille-norge

Per-Aslak Ertresvåg, forfatteren av Makten bak makten, tar oss denne gang med på en ekspedisjon bak de mørkere kulisser i norsk hverdag og politikk, maktens skjulte arena. Om hvordan vi har blitt invadert i vårt eget land, takket være norske muldvarper i lederposisjoner innen politikk, finans og industri.

«Landet Norge var en vakker illusjon som ennå holdes oppe ved hjelp av hykleri, løgn og skjulte handlinger»

Spørsmål som stilles i boken er

  • Hvor lenge skal vi godta en nazipreget lovparagraf i vår psykiatrilov?
  • Hva er årsaken til at Norge årlig tvangsinnlegger fem ganger så mange mennesker på psykiatriske institusjoner som våre naboland Danmark og Sverige?
  • Skal drikkevannet vårt selges til utlandet?
  • Er vi på vei fra risikosamfunn til et katastrofesamfunn?
  • Hvorfor er norske media tause overfor maktens svik og overgrep i samfunnet?

Se også innlegget «Makten bak makten av Per-Aslak Ertresvåg» og «Bokanmeldelse: SOV, mitt lille Norge (2008)» på Nyhetsspeilet.no


2 svar til "SOV, mitt lille Norge" av Per-Aslak Ertresvåg

  1. Fantastisk bok som har gitt meg en fin innsikt i ting jeg trodde bare var i min fantasi .
    Jeg leste 1984 og Brave New World for mange år siden , men da virket det så fjernt at det noensinne kunne bli slik, men det er jeg som har unngått å se sammenhengen og den skrytingen av Verdens beste land å bo i.
    Jeg er glad for at det finnes modige menesker som Per Aslak Ertresvåg og Synnøve Fjellbakk Taftø og flere som sier sannheten til tross for følgene .
    Dette må vi alle som ser motarbeide av alle krefter.

  2. Odd Inge sier:

    Ja, dette er virkelig en viktig bok som Ertresvåg har skrevet.

    Brave New World er en bok som beskriver hvordan verden skal bli vitenskapelig styrt av en gjeng teknokrater. Og den er på ingen måte en bok basert på fantasi, da Huxley selv var en insider via Tavistock Institute.

    Ta også en titt på dette om du er interessert i informasjon om norske dissienter og psykiatriens maktmisbruk:

    De 4 Store i Psykiatrien
    http://norgespartiet.no/images/taftoe/Psyk_beh-metoder.pdf

    Om Eirik Finne
    http://norgespartiet.no/images/taftoe/TEMA-I_E-Finne.pdf
    http://norgespartiet.no/images/taftoe/Tema-III_E-Finne.pdf

    Åpent brev – til Stortingets direktør Hans Brattestå!
    http://norgespartiet.no/images/taftoe/GERRITLO.pdf

Legg igjen en kommentar

