"The War on Truth" (2005) av Nafeez Mosaddeq Ahmed

The War on Truth

«The War on Truth: 9/11, Disinformation, and the Anatomy of Terrorism» (2005)

Nafeez er meget grundig og detaljert, og boken holder den høyeste akademiske standard. I del 1 av boken, ‘The Geopolitics of Terrorism’, går Nafeez grundig gjennom Afganistan og al-Qaida.

Denne boken fremmer teorien om at de amerikanske myndighetene på forhånd viste om al-Qaida angrepet og likevel lot angrepet skje. Del 2 og 3 handler om hvordan etterretningen og luftforsvaret sviktet.

Amazon.com har Johan Galtung, Professor of Peace Studies, skrevet:

«The new book by Nafeez Ahmed, based on very extensive and deep research, is by far the best on the 9/11 syndrome. Articulating and documenting what many feel, and empowering them into action, the book will have an impact on entrenched US empire elites unwilling and unable to take it on. Votes of thanks to Ahmed, and to Interlink!»

2 svar til "The War on Truth" (2005) av Nafeez Mosaddeq Ahmed

  1. kungfuz sier:

    Der er bare en ting ved det. Det er det samme som i Norge.
    Ting bygger seg opp med trussler eller et suspekt handlingsmønster som man kjenner til på forhånd.

    Det vet selvfølgelig også de som har tenkt å utføre en idiothandling.
    Da gjør man selvfølgelig det mest utenkelige. Det man ikke kan forestille seg.

    I ettertid når hendelsen er utført kan alle ha sin mening.

    Det er det samme som å bruke en bilbombe. Der er en million biler på veien. Å skille disse fra hverandre er så godt som umulig, men man setter etterhvert kontroller på dem fordi man antar at der vil komme flere av samme sort.

    Hva gjør suppehodene da? De vil finne på det utenkelige for vanlige mennesker fordi de vet hva vanlige mennesker ikke kan tenke seg.

    Hva med en brannbil, en sykebil,, en ambasadebil eller flere? Der finnes en uendelig rekke av muligheter.

    Jeg kunne ha fortalt en historie fra mitt eget liv, der jeg ble eskortert av to gallakledde politikonstabler på motorsykkler. Jeg hadde en limosin og skulle besøke min gamle mor.
    Jeg endte opp i et internasjonalt FN møte utenfor en resturant som heter Bellevue.

    Tanken slo meg at det var bare å rusle inn og blande meg med mengden.
    Men jeg gjorde det ikke.

    Så mulighetene er mange.

  2. Odd Inge sier:

    Jeg vet ikke hva du snakker om! Hva mener du?

    Om du tror på inkompetanse- eller tilfeldighetsteorien så ber jeg deg om å studere og granske informasjonen som er tilgjengelig.

Legg igjen en kommentar

