Terrorangrepet i London 7/7-05 del 2

7. juli 2005 ble 52 mennesker drept og 700 såret da flere bomber eksploderte i T-banevogner og en buss i den britiske hovedstaden London.

I et tidligere innlegg skrev jeg om at det var en terrorøvelse der bomber gikk av på SAMME STED og TID som det virkelige terrorangrepet. Og at mesterhjernet jobbet for Britisk etterretningstjeneste.

Odd Inge
Ubesvarte Spørsmål
15. juli 2007

Bombene i undergrunnen


Bruce Lait

Bruce Lait overlevde den ene undergrunnsbomben som gikk av nær London’s Aldgate East. Mr. Lait og partneren Crystal Main var de eneste passasjerene som overlevde uten seriøse skader, tross i at de var nærest bomben.

"We were right in the carriage where the bomb was. I was knocked out. I did not know what was going on," sier Bruce Lait.

Lait og Crystal fikk hjelp ut av toget. Mens de var på vei ut, pekte en politimann mot der bomben har vært, og sa "mind that hole, that’s where the bomb was". Lait beskriver til Cambridge Evening News at metallet var presset oppover, som om at bomben var under toget. Den offisielle rapporten sier at bomben var i en sekk, men Lait kan ikke huske at noen var der bomben var, eller en sekk.

De Menezes skytingen


Den brasiliansk elektrikeren, Jean Charles De Menezes, som ble skutt og drept av av britisk politi.

En rapport forteller at De Menezes på ingen måte oppførte seg som noen selvmordsbomber da han gikk inn på t-banestasjonen. Han hadde heller ikke på seg en tykk jakke, og hoppet slett ikke over sperringene på stasjonen, slik det ble først sagt. Vitner forklarte at de Menezes satt seg inn i t-banevognen før han ble slept ut av en vakt. Etter dette skjøt politiet ham hele syv ganger i hodet og en gang i kroppen.

En ITN journalisten ble arrestert etter lekasje fra granskningen av skytingen.

En wistleblower har fortalt i detaljer om skytningen av den uskyldige terrormistenkte de Menezes, og hevder at Scotland Yard har motarbeidet en uavhengig gransking av mordet. Alt tyder på en cover-up.

Det ble også bråk etter at det ble hevdet at overvåkningskamerane ikke fungerte etter skytingen.

"It has also been established that there has been a technical problem with the CCTV equipment on the relevant platform and no footage exists."

Men senere ble det funnet ut at politiet har bilder av mordet.

Familien til Jean Charles De Menezes har sagt at de aldri vil akseptere unskyldningen til daværende statsminister Tony Blair.

He was on the train with a newspaper on his way to work and they killed him,sier søskenbarnet Alex. “He would never have run from the police. He was assassinated.

Helt siden de Menezes ble myrde, har de som kjente han følt en dobbel urretferdighet: både tapet av deres kjære venn og vegringen av britisk politi til å anerkjenne fult ut den tragiske tabben som ledet til han død.

Jean Charles De Menezes har tydelig sett noe han ikke burde sett, dermed måtte han bli likvidert. Les mer om skytingen og cover-up på infowars.net.

———————–

Husk å følge med på min blogg Oljeproduksjonen faller.

19 svar til Terrorangrepet i London 7/7-05 del 2

  1. 52 mennesker ble drept og 700 såret da flere bomber eksploderte i T-banevogner og en buss i den britiske hovedstaden.Fire selvmordsbombere deltok angivelig i aksjonen, tre av terroristene var briter med pakistansk bakgrunn, mens den fjerde var

  2. Anonym sier:

    Dette er et typisk eksempel på «cover up» story,s..

    Om man har «snuset» i noe som kan trur eliten på en eller annen måte, eller sitter med dok. og blir et «problem», da er dette et typisk eksempel på å kvitte seg med trusselen/problemet.

    Ofte er det sånn at den som blir drept, ikke etterlater seg spor av dokumenter..de blir fjernet..er allerede har blitt fjernet FØR tilintetgjøringen av vitnet..

    Jeg fulgte med på denne episoden, det finnes så mange av dem..dessverre.. mediene er med på å desinformasjon, det skapes forvirring blant folk..

    Det er bra at det tas tak i sånne saker, ar folk stiller seg spørsmål, og gransker.

    Hva med Anna Lind? Og mange andre?..
    Noen sier; det er nok spekulasjoner, ja vel… om man titter litt nærmere på ting bak kulissene.. vel, man får ikke snakke så høyt her inne..

    Vi behøver vel ikke en gang gå utenfor norges grenser, for å stille spørsmål ved folks bortgang…

    Du har en meget interessant blogg, jeg skal lese grundig igjennom alt..mye..:-)

    På tide at folk våkner opp litt og begynner å stille spørsmål til styringen både her til lands og i utlandet..

    Det er nesten farlig å skrive om makta, de følger med overalt…plutselig kan man bli uten internett også…

    Mvh
    Bente

  3. Anonym sier:

    Har lest mye av dine innlegg, så interessant er du, at jeg vil spørre deg om mitt tilbud kunne være interessant for deg?

    JEg startter et nyhetsmagasine, stikk motsatt av alle andre medier..planen er å gi det ut i september i år..har allerede 3 proffe folk som jebber med og for meg..

    JEg er redaktør, skribent og journalist, men overlater felt som jeg ikke har greie på, til folk som har peil. Vi er i sluttfasen..er midt under intervjuer og reportasjer nå..

    Har du lyst og er interessert, så ta kontakt…

    http://www.vgb.no/500

    Mail adresse: journalistmagasin@gmail.com
    Mvh
    Bente

  4. Anonym sier:

    http://www.vgb.no/364

    Enda en link vedr. mitt magasin…

    Er du interessert, tar vi det på mail, personlig møte osv. Da skal du få en grundigere info..Jeg må beskytte mitt konsept litt her inne..

    Du hadde falt på plass i dette tror jeg..
    Det blir ikke gratisarbeid..men akkurat nå er vi 4 personer som jobber på spreng for å få en bra førsteutgave.

    Mvh

    Bente

  5. Magmania sier:

    har det vert terror angrep i london i 2005???

    jeg må serriøst legge flaska på hylla…

  6. Odd Inge sier:

    Ja, og ganske mange ble drept! På tide å våkne opp?:)

  7. Odd Inge sier:

    Ja, dette er cover-up. Jeg leste en del om drapet via media, men tenkte aldri over det før i ettertid.

    Anna Lind ja, svensken. Har ikke lest no om det til nå, bare litt raskt på Wikipedia.
    «Hon var också av många tippad som framtida «utrikesminister» inom EU»

    Nei, vi behøver ikke å gå uttenfor Norge for å stille alvorlige spørsmål. Vi har den sørgende historen om Eugene Obiora som ble drept.

    En møter mye motstand når en skriver om tema som jeg blant annet skriver om. Det er ikke så populært, men det blir mer og mer akseptert.

    Så hyggelig at du liker bloggen min:)

  8. Odd Inge sier:

    Takk for tilbudet. Leste litt på de to innleggene dine.

    «Det vil fokusere mest på folk og saker som det vanligvis ikke blir rettet så ofte fokus på i andre offentlige medier. »

    «Sport og vanlig kjendisstoff som skittkasting/sladder om folk, skriver ikke magasinet om. »

    Det høres jo bra ut:)

    Svarer deg på mail

  9. Ceeker sier:

    Bra innlegg Odd Inge, med denne bloggen gjør du jobben til ti tabloid journalister, minst!! 🙂
    viktig stoff dette!

  10. nalleballe sier:

    Politiet har pøbler også. Skyter eller slår først, tenker etterpå.

    Men jeg hadde vurdert andre motiver enn å gå på infowars.net… kanskje politimannen som skjøt var stressa eller følte seg truet av avisen. Det er dessverre slik at sånne unødvendige ting skjer.

  11. Odd Inge sier:

    Heisann Ceeker.

    Dette er viktig informasjon, jeg kommer tilbake med mer om 7/7🙂

  12. Odd Inge sier:

    Ja, men leser en hva som skjedde den dagen så er ikke politiet bare noen pøbler:)

    Hva mener du med?
    «kanskje politimannen som skjøt var stressa eller følte seg truet av avisen»

    Politimennnene var så stressa og truet fordi en mann kom gåendes, kjøpte avisa, satt seg ned på toget, at de skjøt han 7 ganger i hodet?

    «Men jeg hadde vurdert andre motiver enn å gå på infowars.net…»
    Kan ikke du bare lære deg å lese mitt innlegg, jeg er lei av å si dette om og om igjen. Hvis du leser innlegget mitt så ser du at alle hendvisninger kommer fra Cambridge Evening News, Guardian Unlimited, The Independent, BBC News og Times Online.

    Legg merke til, bare LES MER på Infowars. Ingen ting av det jeg skriver til er blitt henvist til Infowars. Men det er sikkert mange som vil lese det Steve Watson skriver.

  13. Anders sier:

    Godt innlegg Odd Inge!

    Spennende sak det her, og hullete som en sveitserost. Altså som forventet når «fundamentalistiske islamist-terrorister» skrider til verket. Kan ikke disse folkene(hvem nå enn DET er??) lære seg å gjøre noenting ordentlig? Hmmm…

    Mangt og mye kan sies om Infowars og Alex Jones, men jeg synes Steve og Paul Joseph Watson skriver meget bra. Husk å besøke AfterDowningStreet.org:

    http://www.afterdowni

    Much Peace .. AA🙂

  14. Odd Inge sier:

    Jepp, jeg er ikke enig i alt som blir skrevet på infowars, bare så det er sagt.

    Muligens jeg skal skrive om impeachment en dag:) Takk for tipset hvertfall.

  15. nalleballe sier:

    «Men det er sikkert mange som vil lese det Steve Watson skriver.»

    Jeg er kritisk til infowars.net. Ikke annet. De andre kildene er greie, men jeg synes ikke du har belyst saken balansert nok til at jeg kan trekke slutninger utifra hva skjedde.

  16. Anders sier:

    Odd Inge:

    Vet at du ikke er det altså, misforstå meg rett… Alex kommer med mye bra innimellom, og noe som er litt bob-bob. Metodene og stilen hans kan vel noen og enhver få bakoversveis av tidvis, men mannen er utvilsomt dyktig og kunnskapsrik. Synes han får ufortjent mye pepper til tider…

  17. Odd Inge sier:

    Hva mangler da? Noen tips?

  18. Odd Inge sier:

    🙂

  19. Nisse sier:

    Det stod også han var skutt med 11 skudd 10 i hodet 1 i skuldern innen et 30 secunders tidsrom virket som de bare henrettet han.

Legg igjen en kommentar

