Terrorangrepet i London 7/7-05

52 mennesker ble drept og 700 såret da flere bomber eksploderte i T-banevogner og en buss i den britiske hovedstaden.

Fire selvmordsbombere deltok angivelig i aksjonen, tre av terroristene var briter med pakistansk bakgrunn, mens den fjerde var fra Jamaica.


Kilde BBC News

Blasts occurred:
Between Aldgate and Liverpool Street tube stations
Between King’s Cross and Russell Square tube stations
At Edgware Road tube station
On bus at Tavistock Square

Øvelse 7/7-05

Her har vi det samme mønsteret som under terrorangrepet i USA 11/9-01, det var en øvelse samtidlig som det virkelige terrorangrepet ble utført.

Et konsulentfirma med forbindelse til regjeringen og politiet hadde en øvelse for et ukjent selskap. Øvelsen ble utført i undergrunnen i London på samme tid og sted som det virkelige terrorangrepet.

På en radiosending av BBC Radio 5 som ble sendt 7/7, ble Peter Power, Managing Director of Visor Consultants intervjuet.

Power fortalte radioverten at på nøyaktig samme tid som terrorangrepet mot London bombingen, hadde hans selskap en øvelse med 1000 personer, der bomber gikk av på samme sted og tid som det virkelige terrorangrepet.

Her er intervjuet:

POWER: At half past nine this morning we were actually running an exercise for a company of over a thousand people in London based on simultaneous bombs going off precisely at the railway stations where it happened this morning, so I still have the hairs on the back of my neck standing up right now.

HOST: To get this quite straight, you were running an exercise to see how you would cope with this and it happened while you were running the exercise?

POWER: Precisely, and it was about half past nine this morning, we planned this for a company and for obvious reasons I don’t want to reveal their name but they’re listening and they’ll know it. And we had a room full of crisis managers for the first time they’d met and so within five minutes we made a pretty rapid decision that this is the real one and so we went through the correct drills of activating crisis management procedures to jump from slow time to quick time thinking and so on.

Klikk her for et utklipp av dialogen. Klikk her for et lenger klipp. ITV News har også et intervju med Peter Power.

At det var en øvelse på samme sted og tid som det virkelige terrorangrepet er helt utrolig.

Øvelsen oppfyller flere forskjellige mål. Den fungerer som en dekning for å muliggjøre en falsk flagg operasjon, uten at noen blir oppmerksom på hva som skjer, og mer viktig, hvis de blir tatt under eller etter angrepet, så kan de hevde at de var en del av øvelsen.

Det er det samme som skjedde 11/9, her er en artikkel: Alex Jones og Paul Joseph Watson, Video: Alex Jones diskuterer krigsøvelsene 11/9 og mitt innlegg om krigsøvelser 11/9.

Danial Obachike

Dette er Alex Jones som intervjuer Daniel Obachike som overlevde bombingen mot bussen 7/7-05. Daniel var på Buss nr 30 når den eksploderte, og nå avslører han viktig informasjon. Det han gjør rede for reiser seriøse spørsmål vedrørende den offiselle versjonen. Se intervjue her på YouTube (del 1 av 5).

Mesterhjernen jobbet for Britisk etteretningstjeneste

Haroon Rashid Aswat, mesterhjernen bak bombingen 7/7 i London, er en ressurs for britisk etteretningstjeneste. Terrorekspert John Loftus sier:
"…back in the late 1990s, the leaders all worked for British intelligence in Kosovo. Believe it or not, British intelligence actually hired some Al-Qaeda guys to help defend the Muslim rights in Albania and in Kosovo. That’s when Al-Muhajiroun got started."

John Loftus sier også at britisk etteretningstjeneste og det amerikanske justisdepartementet har beskyttet Haroon Rashid Aswat:
"Back in 1999 he came to America. The Justice Department wanted to indict him in Seattle because him and his buddy were trying to set up a terrorist training school in Oregon… we’ve just learned that the headquarters of the US Justice Department ordered the Seattle prosecutors not to touch Aswat… , apparently Aswat was working for British intelligence"

Stats sponset terror

Medlemmer av Vladimir Putin’s FSB ble tatt mens de plantet bomber i en Russisk bygning i 1999 av politiet i Moskva.

Kermit Roosevelt innrømmet på NPR radio at i 1953, CIA og Britisk etteretningstjeneste utførte en rekke falsk flagg angrep i Iran. Han fortalte at de senere la skylden på Mossadegh, Iran’s President.

Bombingen i Bolognia (1980) drepte over 80 personer. Bombingen var en del av en CIA operasjon med kodenamn Gladio, hvor regjeringen i USA betalte terrorister for å utføre terrorangrep. Alt ble avslørt når to av Bolognia terroristene ble tatt i en Italiensk rettsak, da innrømmet de at de var neo-fasister som hadde inng&
aring;tt avtale med CIA. Operasjon Gladio dokumenter har siden vært deklassifisert. Les LeMonde Diplomatique.


40 svar til Terrorangrepet i London 7/7-05

  1. Jeg er glad du nevner den italienske Gladio.

    Jeg hadde en som kommenterte CQD 911 i dag, og som sa «Hvorfor skal dere mistenke ALT som USA og Bush er involvert i? Ville Bush og co drepe flere tusen av sine egne? HALLO».

    Hallo, sier jeg, går det an å være så naive? Gladio, som nå er innrømmet, var den reneste ondskapen utført av nettopp myndighetene vi gjerne tror beskytter oss.

    Skjer det i dag, vil folk ikke tro. Skjedde det før, husker de ikke og bryr seg ikke å lese.

    Og den som ikke vil lære av historien er dømt til å gjenta det!

  2. Afrodite sier:

    Det er mye som skjer bak fasadene som vi ikke vet. Jeg vet ikke, men jeg stoler verken på Bush eller Blair.

    Bl.a har USA gjort livet for somaliere uutholdelig.

    http://www.vgb.no/196

  3. Odd Inge sier:

    Det er veldig mange som kjemper for å ikke lære av historien:)

    Operation Gladio er forferdelig!

  4. Odd Inge sier:

    Hei Afrodite.

    Ja, du leser no her. Mye som skjer bak fasaden!

  5. «The contra-guerrilla organisations in the Scandinavian countries like Denmark, Norway and the non-NATO countries Sweden and Finland were set up between 1951 and 1953 by William Colby who later became director of the CIA.

    William Colby wrote in his memoirs that he received support of governments in Norway and Denmark to set up the contra- guerrilla. In Sweden and Finland the contra-guerrilla was organised in an illegal way with the help of right-wing parties. In 1978, a large arms depot was discovered in Norway. The government stated this depot was to be used in case of war.»

    http://www.declarepea

  6. Odd Inge sier:

    🙂

  7. nalleballe sier:

    Jeg er svært skeptisk. Mer vil jeg ikke si.

  8. Odd Inge sier:

    Øvelse på samme sted og tidspunkt. Hmmm..

  9. Skeptisk til hva da?
    LITT mer kan du vel si…🙂

  10. Odd Inge sier:

    I Am A Sheeple

    Oh yes, I am a sheeple
    And oh so proud to be
    I am way too smart
    To believe in a conspiracy
    Three towers falling straight down
    It all makes sense to me
    They’re all just jealous
    Because I live so free

    Terrorists in hiding everywhere
    Although I cannot see
    I know that they’re out there
    Because I heard it on TV
    My paper is honest
    It would never lie to me
    Oh yes, I am a sheeple
    And oh so proud to be

    The UN is so stupid
    As blind as it can be
    Anti-war protestors
    Should be hanging from a tree
    They and all the traitors
    Ship them off to Germany
    But me, I am a sheeple
    And oh so proud to be

    We saved the Iraqis
    The bad guys had to flee
    Now those people love us
    They’re dancing with such glee
    The whole wide world should thank me
    All on bended knee
    Oh yes, I am a sheeple
    And oh so proud to be

    Author unknown

  11. Må være litt deprimerende med alle disse UBESVARTE SPØRSMÅL??

    Men du har jo svarene, så det tynger visst ikke særlig…..

  12. tor_6 sier:

    Nå tror jeg dere har tatt fullstendig av.Dere kommer vel til å finne ut at denne konspirasjonen deres står bak alle ulykker siden ålesund brant.Har dere andre hobbyer evt jobber?Dette dere holder på med må jo ta 25 timer i døgnet minst.Hva og hvem sine omtaler av diverse hendelser godtar dere egentlig?Hvem skal feks granske alt dette på nytt?Alt offisielt blir jo avfeiet som svindel og juks.Jeg tror ærlig talt dere er på grensen til paraniode.

  13. Odd Inge sier:

    Jeg har ikke alle svare, det hadde vel vært litt merkelig?

  14. Odd Inge sier:

    Sjekk ut selv og se om det virkelig var en øvelse på samme sted og samme tidspunkt!

  15. Odd Inge sier:

    Nei, selvfølgelig ikke alle ulykker.. det hadde vel vært litt rart (da hadde jeg blitt paranoid).

    Ja, jeg har mange hobbyer, trener f.eks mye på treningssenter, leser litt bøker og artikler, besøker venner (dette er vel ikke en hobby da men).

    Det jeg holder på med tar ikke 24 (finnes det 25 timer i et døgn?) timer i døgnet. Da hadde jeg skrevet veldig sakte..

    Jeg har lært meg å tenke selv. Hvis min mor sier hun er syk, da tror jeg henne. Men hvis regjeringer (f.eks. USA) som lyger til oss hele tiden (f.eks Weapon of mass destruction, gulf of tonkin, 1. Irak krig osv) kommer med en offisiell rapport som ikke henger sammen, da godtar jeg det ikke… I likhet med mange andre her i verden.. (tydelig vis ikke du)

    Du spør meg om hvem som skal granske dette, det er et vanskelig spørsmål. Og jeg kan helt sikkert ikke gi deg det beste svaret. Men ikke de som sitter/satt med makten under den aktuelle hendelsen eller/og de som orginalt skrev rapporten.

    ALT offisielt blir ikke avfeiet som svindel og juks, det er vel å ta i litt?

    Det er lett å blande meg med mange andre konspirasjonsteorier (Aliens, shape-shifting, Reptilians, «no-plane» at Pentagon teori (11/9), jødekonspirasjoner, elvis osv), men akkurat de jeg nevnte er ikke noen stor fan av. Det er viktig for meg å være konsekvent og holde meg til konkrete hendelse.

  16. Anders sier:

    #8

    For egen del måtte jeg slutte og jobbe fordi paranoia’n ble så intens at jeg turte ikke å gå ut døra tilslutt. Det fine er at jeg nå har allverdens av tid til å brette aluminiumsfoliehatter og knatte på tastaturet…
    I går hakket en shapeshifter seg inn på datamaskinen min og nevnte at han kanskje kunne ta på seg oppdraget med etterforskning og sånn, så det virker som det kan løse seg. Det lønner seg å ha et åpent sinn…

  17. For en tragisk gjeng dere er!
    Odd Inge har gitt dere masser av dokumentasjon som kan BEVISES!
    …ENDA er skylappene godt festet, og sarkasmen kommer tytende ut mellom sauetennene deres…
    Dere var jo så «saklige» på en tidligere blogg om emnet…
    Prøv å ta OI på SAK da…, eller tør dere ikke det?
    For MIN del er jeg grand-conspiracy-tilhenger og mener OI’s blogg er SOFT i forhold til hva jeg mener EGENTLIG skjer omkring oss…
    Jeg håper at dere innser at de kløende utslettene (9/11, pat.act, 7/7, iraq osv) ikke er selve sykdommen, men symtomene!

    «Further global progress is now possible only through a quest for universal consensus in the movement
    towards a new world order.» — Mikhail Gorbachev, in an address at the United Nations (December 1988)

  18. Goldmanpeak sier:

    Bra inlegg Odd Inge!

    Hva er mest utrolig: 1.at det alltid
    holdes anti-terror øvelser som «mimer»
    de virkelige terror aksjonene NÅR de
    INTREFFER. 9/11 og 7/7 Terroren er akkurat slik..Eller er det mest utrolig at når noen får høre om dette på bloggen, SÅ VIL DE IKKE TRO DET ???

    Det er jo dokumentert, ingen kontrovers
    rundt dette ihvertfall !

    Får bare sitere din tidligere kommentar:

    «I Am A Sheeple

    Oh yes, I am a sheeple
    And oh so proud to be
    I am way too smart
    To believe in a conspiracy
    Three towers falling straight down
    It all makes sense to me
    They’re all just jealous
    Because I live so free «..

    He he he

  19. Odd Inge sier:

    De vil ikke tro det, og de vil heller ikke sjekke det ut!:/

  20. #8 Din hykler! «Har dere andre hobbyer evt jobber?Dette dere holder på med må jo ta 25 timer i døgnet minst.» Ja, vi er vel i det mindste like aktivt som dere – særlig du og nalleballe – jobber 25 timer i dagen for å kvaralere med oss! Din hykler!

  21. tor_6 sier:

    #12
    Jeg sitter ikke med øret inni radioen for å høre på svadaen til Alex Jones mens jeg klipper og limer alt det nyeste på konspirasjonsfronten inn i bloggen min.Henger sporadisk på bloggen ellers.Dere sitter å grubler på det meste av ulykker som hender,og ser om dere finner noe som muligens kan passe inn i teoriene deres.Helt villt spør du meg.Dere har jo ikke fnugg av bevis for noe her,bare en masse påstander og vidrebefordring av andres synsing.

  22. Odd Inge sier:

    Hører veldig sjelden på Alex Jones show. Men interessant kan det være av og til.

    «Konspirasjonsfronten». Hva er det for noe tull?

    «passe inn i teorien *deres*». Hva mener du med det?

    «Dere har jo ikke fnugg av bevis for noe her,bare en masse påstander og vidrebefordring av andres synsing.»

    Helt vilt at du skriver kommentarer her og påstår at jeg ikke har et fnug av bevis. Men kan du ikke hjelpe meg å si hva som ikke er sant?

    «Masse påstander», hjelp meg da hvis det er noe som ikke stemmer.

    Men synes du ikke det er i det minste rart at det var en øvelse på samme tidspunk og samme sted! Hva er sannsynligheten for det?

  23. tor_6 sier:

    #13
    Med tanke på alle trusler og foregående terroraksjoner så er det vel ikke rart med øvelser?Hva er rart med å øve på terror mot de målene man antar vil bli forsøkt angrepet?Hvor gjør terrorister størst skade?Selvfølgelig der det er mye folk samlet.

    Jeg synes dere gjør en stor feil her,og det er at dere later som det er opplest og vedtatt at USA og andre selv står bak både mord og terror.Det er jo ikke tilfelle hverken med JFK eller OCK feks.Hva er hensikten?Når det finnes huller i forklaringer eller mulige vage forbindelser,så betyr jo ikke det at det dermed er bevist det motsatte.

  24. tor_6 sier:

    Hva er forresten hensikten med å sensurere innlegg?

  25. Odd Inge sier:

    Er lei av ad-homenin argument.

    Men jeg har ikke sensurerert noen kommentarer.

  26. Odd Inge sier:

    Nei, det er ikke rart med øvelser. Men SAMME PLASS og SAMME TID. Tilfeldigheter?

    Opplest og vedtatt, hvor har du det ifra?

    Mener du Oswald drepte JFK alene?
    Synes du det ikke er rart at det ble rapportert flere bomber inne i bygningen (OKC) når en bilbombe angivelig sprengte bygningen?

  27. kalle sier:

    jfk er nok bare synsete møl det også. kuler kan selfølgelig snu 180grader i løse luften, logisk.

  28. #14
    «Det er jo ikke tilfelle hverken med JFK eller OCK feks»

    Ikke sett meg igang på JFK…
    CIA skulle «demonteres», Dulles fikk sparken…, for så å dukke opp i Warren-commision!

    «Allen Dulles was fired by President Kennedy, in part because of the fiasco of the Bay of Pigs, where CIA tried to «force» JFK to order an invasion by launching their own clandestine attack.
    Despite being an ex-employee, Allen Dulles was appointed by Lyndon Johnson to serve on the Warren Commission to «investigate» the murder of his former boss. JFK had not only fired Dulles but he had sworn to dismantle the whole CIA»

    Du skriver selv om «kåthet dagen derpå»…
    DET er jo viktig i en verden full av krig og elendighet!
    Navlebeskuelse…, (eller penisbeskuelse i ditt tilfelle) er ikke lurt hvis du samtidig har skylappene på…🙂

  29. Goldmanpeak sier:

    Det er jo ikke tilfelle hverken med JFK eller OCK feks.Hva er hensikten?

    Tor du er så tett, FBI tidligere sjef har
    nylig gått ut å krever en NY etterforskning
    av OCK (Oklahoma/Murrows bygingen), fordi
    FBI selv er involvert hele veien, akkurat
    her tar du så grundig feil Tor..

    Viste du at 93% av amerikanerne innser at
    JFK var en dekk-operasjon, og de tror
    ikke at Oswald gjorde det alene, og at
    de mistenker myndighetene for innblanding
    i attentatet.

    Tenkte meg at du ikke gjorde det, men så
    er ikke du akkurat den mest beleste karen
    her da..Hvor mindre man vet om et tema,
    hvor mer påståelig blir man gjerne..

    Så du kom ikke langt med den, hadde du
    hatt mer kunnskap, så hadde du ungått
    den feilen..

  30. Nesten samtidig det, Goldmanpeak… LOL

  31. tor_6 sier:

    #17
    Hva har min blogg med dette å gjøre?Jeg har ikke opprettet blogg for å skrive om verdens elendighet.Det er det plenty andre som gjør,så jeg nøyer meg meg trivelle ting der,så kommenterer jeg heller på andres om de store tingene.Du strør om deg med plenty mer eller mindre obskure motiver for all verdens elendighet,men ikke noe som beviser noe som helst.Bare hvisomatte dersomatte..
    #18
    Hva slags argument er det?93% av amerikaenrne tror osv?Over halvparten av amerikanerne tror jo at jorden ble skapt på 6 dager,gjør du?99% av alle i Saudi arabia sier at Allah er gud,men finnes Allah?Hva jeg leser og ikke leser vet vel du heller lite om,men hvis du med belest mener amerikansk Konspiranoia,så har du helt rett.Det leser jeg ikke mye av nei.

  32. kalle sier:

    nei. du leser nok mye heller om de stakkars 3000 døde amerikanske soldatene.. ikke de 450-650.000 anslåtte irakerene.. http://infowars.net/a

    når i huleste hørte du om de på nyhetene? sist jeg hørte om totalt døde var på tvnorge for 2år siden, da sa de 150.000.

    men bush er kristen og vil bare godt. en halv million døde sivile må ofres før å ta de udødelige sterke terroristene som siden 50taller har drept færre enn peanøttallergi.
    amerikan komspiratører høh nope! lol

  33. #20
    «Bare hvisomatte dersomatte..»

    ETTERPRØV INFO DA!
    Vet ikke hvor du tar «hvisomatte» fra, men det er uansett DU som sier KT’ere tar feil…
    «Vi» har lagt fram både navn, steder, dokumenter, nyhetsoppslag OG linker mellom de forskjellige aktørene…
    Da er det vel slik (i en rettsak ihvertfall) at når aktor har framført sin sak, er det FORSVARETS tur.
    I dette tilfellet DEG (eller balleskalle)…

  34. trine06 sier:

    «Jeg er sikker på at det er helt tilfeldig at gutta i blått valgte gårsdagen til å aksjonere – med sinne over Lord Blair’s mislykkede forsøk på å redde Libanon og verden. Tross alt, det er jo knapt 3 år siden Storbritannias siste store «terror plot» hvor skuddsikre biler omringet Heathrow – på selve dagen – helt tilfeldig det også, selvfølgelig – da hundretusener av briter demonstrerte mot Lord Blairs planer om å invadere Irak.»

    Dette er et utdrag fra en utrolig viktig kronikk fra Robert Fisk: «If you want the roots of terror, try here.» Finnes på min blogg, her: http://www.vgb.no/716

    Du gjør en viktig jobb, Odd Inge!🙂

  35. tor_6 sier:

    #21
    Hvor har du det fra at jeg synes mer synd på 3000 amerikanere enn en halv million Irakere?Jeg synes også Bush er en tullete kristenfundamentalist og jeg er fullt klar over at det foregår mye lummert i kulissene som offentligheten ikke får vite.Når det gjelder «cover up»,så bedrives det også i stor stil,men det er nok heller for å dekke over egne unnlatelsessynder og udugelidhet,og ikke for å dekke over at man har bombet seg selv.

    Det jeg derimot IKKE har sett beviser for er at Bygningene ble sprengt og/eller at flyene var fjernstyrte,at Balir bombet seg selv osv..De må gjerne granske dette igen opp og ned ad stolper,men jeg tror nok ikke resultat blir så veldig anderledes uansett.Dvs med unntak av at amerikanske myndigheter blir hengt ut offentlig av ovenenvnte grunner.

  36. #22 personlig synes jeg det alltid er morsomt når du må begynne å kalle folk «balleskalle» og slikt. Det vitner om et høyverdig intellektuelt nivå.

    Eller kanskje ikke.

    nu vel…

  37. zyberpeppa sier:

    Tor skriver: Med tanke på alle trusler og foregående terroraksjoner så er det vel ikke rart med øvelser?Hva er rart med å øve på terror mot de målene man antar vil bli forsøkt angrepet?

    Det jeg synes er veldig merkelig er at øvelsen i London skjedde på eksakt samme tid og sted som bombene smalt. Dette gjelder også øvelsen som foregikk under 9/11. Øvelsene gikk ut på et scenario at fly ville treffe 2 tower. Denne øvelsen pågikk også samme dag og samme tid som det smalt.

    Det er for meg totalt ubegripelig at folk ikke ser sammenhengen, men fortsatt tror at regjeringer og annen dritt bare vil oss vel.

    «Noen mener at man kan drepe noen 1000 uskyldige så lenge man kan spare millioner av liv». Jeg personlig tror ikke dette er tilfelle i disse 2 sakene. Jeg heller mer mot at dette er noen som ser profitten på de enorme beløpene som man kan tjene på kampen mot terror. Det har vel aldri vært noen tvil om at det er enorme summer å tjene på krig.

    Så kommer det alltids noen som vil si at dette er umulig, da det trengs 1000 vis av personer til å utgjøre disse handlingene. Mulig det. Men samtidig så finnes det millioner av gærninger der ute.

  38. Odd Inge sier:

    Jeg tror ikke på tilfeldighetsteorier.

    Øvelsen foregikk på eksakt samme tid og sted! Hvor stor er sannsynligheten for det?

  39. Odd Inge sier:

    Hei og velkommen til bloggen min forresten:)

    Fengende video.

Legg igjen en kommentar

