Khalid Shaikh Mohammed

Khalid Shaikh Mohammed har tilstått for terrorangrepet 11/9-01.
"Jeg var ansvarlig for 9/11-operasjonen fra A til Z".

I hans tilståelse, sier han, "I was responsible for planning, training, surveying, and financing for the New (or Second) Wave of attacks against the following skyscrapers after 9/11: …Plaza Bank, Washington state."

Plaza Bank ble grunnlagt tidlig 2006 ifølge deres hjemmeside. KSM ble fanget 1. mars 2003 i Rawalpindi i Pakistan. Dette gjør det umulig for KSM å ha vist om bankens eksistens før 2003, og ikke minst planlagge angrepet.

Han har tilstått for bombeangrepet mot World Trade Center 28. februar 1993. Dette er også høyt mistenkelig, FBI sørge for å gi terrorcellene bomben gjennom deres informanter og beordret at bombingen skulle skje.

Han har også tilstått for å halshugge Wall Street Jurnal reporteren Daniel Pearl, som ble kidnappet i Pakistan i Januar 2002. Tidligere CIA field officer Robert Baer viser her sin tvil,

"On the face of it, KSM, as he is known inside the government, comes across as boasting, at times mentally unstable. It’s also clear he is making things up. I’m told by people involved in the investigation that KSM was present during Wall Street Journal correspondent Danny Pearl’s execution but was in fact not the person who killed him. There exists videotape footage of the execution that minimizes KSM’s role. And if KSM did indeed exaggerate his role in the Pearl murder, it raises the question of just what else he has exaggerated, or outright fabricated," skriver Baer.

En interessant opplysning kan forklare hvorfor de vil legge skylden på KSM:
Pakistanske presidenten Pervez Musharraf pekte ut Omar Sheikh som Pearl’s morder, Omar Sheikh var en MI6 agent som jobbbet for Britisk etteretningstjeneste.

Problemet er at vi ikke vet hva han har gjennomgått de siste årene, hvis han har blitt utsatt for tortur, kan han være klar til å tilstå at han har kidnappet Elvis Presley, sier Tom Parker – en tidligere offiser i de britiske antiterrorstyrkene til Voice of America.

Generelt kan man si at tilståelser avgitt under press kan man ikke stole på. Mennesker kan tilstå hva som helst hvis det brukes harde metoder, enten det er snakk om fysisk eller psykisk tortur eller en kombinasjon, sier psykiater Sverre Varvin, som selv har behandlet mange torturofre.

Før den mystiske arrestasjonen av KSM som den angivelige mesterhjernen bak terroraksjonen 11/9, fikk KSM et US visa gjennom et amerikansk konsulat i Saudia Arabia, seks uker før terrorangrepet 11-9.

KSM har mange tilståelser
I følge NTB:

  • Flykapringene og selvmordsangrepene mot World Trade Center og Pentagon 11. september 2001 der nær 3.000 mennesker døde.
  • Bombeangrepet mot World Trade Center 28. februar 1993 der fire mennesker ble drept.
  • Den såkalte skobomberen Richard Reids forsøk på å utløse en bombe på et passasjerfly over Atlanterhavet.
  • Bombeattentatet mot to nattklubber på Bali 12. oktober 2002 der over 200 mennesker ble drept.
  • En ikke gjennomført oppfølgerrunde etter 11.september-angrepene hvor målene var Empire State Building i New York, Sear Tower i Chicago og skyskrapere i San Francisco og Seattle.
  • Han skal også ha planlagt angrep på amerikanske krigsskip og oljetankere i Hormuzstredet, Gibraltarstredet og i Singapore, og sabotasje mot Panama-kanalen.
  • Videre skal han ha planlagt attentat mot pave Johannes Paul II under et besøk på Filippinene, og mot de tidligere amerikanske presidentene Bill Clinton og Jimmy Carter.
  • Og enda flere ifølge BBC News.

Men hvor troverdig er dette?

Les mer:
KSM "Confessed" To Targeting Bank Founded After His Arrest
KSM: The Ultimate Patsy "Confesses

71 svar til Khalid Shaikh Mohammed

  1. Colonel Tom Parker var Elvis` manager…..

  2. Afrodite sier:

    Du har rett. Ikke hør på KingKongHalvor!

  3. kalle sier:

    oh look, im also santaclaus !

  4. Såh… Fra nå av kan vi med trygghet hevde at enhver person som forklarer seg falskt, sannsynligvis er betalt, eller i det minste misinformert av CIA.

    Good work!

  5. Goldmanpeak sier:

    #3 Kommentar fra Grundes_lille_Verden (svar):

    Såh… Fra nå av kan vi med trygghet hevde at enhver person som forklarer seg falskt, sannsynligvis er betalt, eller i det minste misinformert av CIA.

    Good work!

    Smartass Grunde, sett deg i offerets
    plass, sett at du ble holdt fanget i 4
    år, og torturert på det groveste, vel
    tøffen, kanskje du også hadde INNRØMT
    en hel del ting..

    Dust..

  6. Starlett sier:

    Interessant innlegg. Det er tydelig at Khalid Shaikh Mohammed har tilstått mye mer enn det han kunne ha vært med på.
    Og det virker ikke troverdig.

    Dessuten: Hvordan kan man verifisere at «planlagte» men ikke utførte handlinger, egentlig var planlagte?

    Jeg vet jo ikke hva han har gjort eller ikke gjort av alt han forteller, og det kan vel ingen vite, men tilståelser under tortur er pr. definisjon ugyldige og kan ikke brukes som bevis i en rettssak.

    Trine har forøvrig en kommentar på min blogg der hun skriver om det usannsynlige i noen av tilståelsene, og siden hun er Pakistan-ekspert etter flere års arbeid i landet, har hun i mine øyne stor troverdighet.

    Forøvrig kom disse «tilståelsene» særdeles beleilig for et Bush-regime i hard motvind, også på hjemmebane.

  7. Odd Inge sier:

    Og media i Norge gjør oss ikke oppmerksom på dette! En skam!

    Skal lese kommenterene til Trine!

  8. nalleballe sier:

    «Plaza Bank ble grunnlagt tidlig 2006 ifølge deres hjemmeside.»

    Da har du ikke korrekte opplysninger i saken. «Since al-Qaida targeted tall, high-profile targets it may be a reference to the 76-story Columbia Center, the tallest building in Washington.» Columbia Center sto ferdig i 1985.

  9. Odd Inge sier:

    c. Plaza Bank, Washington state.

  10. nalleballe sier:

    Men den ene artikkelen du har lett fram til står det noe glupt:

    The fact is al-Qaeda is too smart to put all of its eggs in one basket. It has not and does not have a field commander, the role KSM has arrogated. It works on the basis of «weak links,» mounting terrorist operations by bringing in people on an ad hoc basis, and immediately disbanding the group afterwards.

  11. nalleballe sier:

    http://www.federalnew…&sid=1089142

    Her står det «Plaza bank building» i Seattle.

  12. nalleballe sier:

    AP) – The 31 plots that Khalid Sheikh Mohammed said he helped organize, according to a Defense Department transcript of a statement he made during a hearing at Guantanamo Bay prison:

    _Truck bombing the World Trade Center in 1993.

    _The Sept. 11, 2001, terrorist attacks in the United States.

    _Beheading American journalist Daniel Pearl in Pakistan in 2002.

    _The plot to use shoe bombs to blow up two American planes, not just the trans-Atlantic flight on which would-be British shoe-bomber Richard Reid was caught in 2001.

    _The «Filka Island Operation» that killed at least one American soldier in Kuwait in 2002.

    _A Bali, Indonesia, nightclub bombing. In 2002, 202 were killed when two nightclubs there were bombed.

    _A plot for a post-Sept. 11 round of skyscraper attacks targeting the Library Tower in Los Angeles, the Sears Tower in Chicago, the Plaza Bank building in Seattle and the Empire State Building in New York City.

    _A plan to attack U.S. military ships and oil tankers in the Straits of Hormuz, the Straits of Gibraltar and the Port of Singapore.

    _A plot to bomb the Panama Canal.

    _A plot to assassinate a number of former American presidents, including Jimmy Carter.

    _A plot to bomb suspension bridges in New York.

    _A plan to use burning fuel trucks to take down the Sears Tower.

    _A plot to obliterate London-area landmarks Heathrow Airport, Big Ben and Canary Wharf.

    _A plan to attack nightclubs visited by British and American citizens in Thailand.

    _A plot to attack the New York Stock Exchange and «other financial targets» post-Sept. 11.

    _A plot to use planes departing Saudi Arabia to destroy buildings in Elat, Israel.

    _A plan to attack U.S. embassies in Indonesia, Japan and Australia.

    _A plot to attack Israeli embassies in India, Azerbaijan, Australia and the Philippines.

    _A plan to destroy an Israeli El Al plane departing from Bangkok, Thailand.

    _Sending «several mujahadeen» to Israel to survey potential targets.

    _Bombing a beach resort in Mombasa, Kenya, in 2002.

    _An almost simultaneous, failed attempt to hit an Israeli passenger jet using a surface-to-air missile after it took off from Mombasa.

  13. #5 Smartass Goldman.
    (JEG klarte i det minste å få nummereringen på kommentarreferansen riktig..)

    Jeg registrerer at i ditt hode er enhver feil, mistolkning og fordreining av hvasomhelst myndighetene muligens har eller kunne ha vært borti en verdensomspennende konspirasjon satt i scene av FBI, CIA og George Bush.

    Jeg synes personlig DET er ganske Dust.
    Og jeg trengte ikke engang begynne på å kalle deg rare navn for å legge trykk bak poenget mitt.

    Snodig, heh?

  14. Odd Inge sier:

    Plaza Bank, Washington state

  15. Odd Inge sier:

    WHAT THE TRANSCRIPT SAYS

    An excerpt from page 18 of the transcript of the military hearing for Khalid Sheikh Mohammed. This is in a statement read by a personal representative:

    I hereby admit and affirm without duress that I was a responsible participant, principal, planner, trainer, financier (via the Military Council Treasury), executor, and/or a personal participant in the following:

    1. I was responsible for the 1993 World Trade Center Operation.

    2. I was responsible for the 9/11 Operation, from A to Z.

    3. [REDACTED{rcub}

    4. I was responsible for the Shoe Bomber Operation to down two American airplanes …

    7. I was responsible for planning, training, surveying, and financing the New (or Second) Wave attacks against the following skyscrapers after 9/11:

    a. Library Tower, California.

    b. Sears Tower, Chicago,

    c. Plaza Bank, Washington state.

    d. The Empire State Building, New York City.

  16. Odd Inge:

    Du må slutte å kalle det en SKAM hver gang du mener at norske medier ikke gjør sin plikt; å formidle alle dine «NYHETER»

    Sover du godt om natten?

    Må jo være tungt å leve med en slik kapital mistillit til myndigheter og autoriteter? Regner jo med at den(mistroen) også gjelder norske myndigheter, de er jo bare logrende pudler for Bush.

  17. Odd Inge sier:

    Jeg såver veldig godt om natten. Hvorfor spør du om det?

  18. Odd Inge:

    Les HELE kommentaren før du svarer!

    Jeg stilte ikke bare et løst spm, jeg begrunnet det også med en bekymring tuftet på en analyse av dine beveggrunner for å skrive alle disse innleggene.

  19. nalleballe sier:

    #10

    Plaza Bank Building i Seattle, Washington State. Ja. Men det er trolig snakk om Plaza bank i Columbia Center. Eller en annen bank i nærheten.

    <a href="http://seattlepi.nwsource.com/local/6420AP_WA_US_Terrorist_Confession.html» target=»_blank»>http://seattlepi.nwso

    Du har funnet fram feil bank. 🙂

  20. Starlett sier:

    #5 Kommentar fra Goldmanpeak

    ———–
    sett deg i offerets
    plass, sett at du ble holdt fanget i 4
    år, og torturert på det groveste,
    ———-

    JA.

    Det er sakens kjerne. Jeg tror mange har vanskelig for å forstå hva fire års knallhard tortur gjør med et menneske.

  21. #15

    Og hva er det som får deg til å tro at denne karen måtte tortureres i 4-FIRE år før han tilstod?

    Strøm i dadlene, ufrivillige «bad», hundehussuiter, bikkjemat, ufrivillig søvnløshet – you name it! Alt dette skulle denne stakkaren ha holdt ut med i 4-FIRE ÅR!!!!

    For hva?

    For å skjule at han er en av Bush`s lakeier, at han var en del av Den Store Konspirasjonen?

    Think not!

    Bruk hue, dere må da se at dette ikke stemmer!?

  22. Odd Inge sier:

    Ja, det er ikke greit å finne fram. Får se hva jeg finner ut av etterhvert.

    Det er et *tynt* argument.

  23. Odd Inge sier:

    Jeg har lest hele kommentaren. Men jeg kommer ikke til å svare på alt du spør om.

  24. mayamim sier:

    Da jeg så det på nyhetene at han hadde tilstått måtte jeg bare nikke å si;Ja ikke sant,helt klart han vettu….lurer på hvordan CIA som holdte han fange en stund,klarte å true han med for at han skule si det.Han var jo allerede fucked så hvorfor ikke bare si at d var han…Er jo helt klart han å IKKE USA selv som gjorde d…pfff

  25. Odd Inge:

    «Jeg har lest hele kommentaren. Men jeg kommer ikke til å svare på alt du spør om.»

    Neivel?

    Brukte din evt søvnløshet som insitament for oppfølgingsspm, var det jeg var interessert i!

    Hvordan føles det å gå rundt med en så grunnleggende mistro til myndigheter og autoriteter(gjelder da også de norske, som er logrende pudler, dressert til å slikke George Bush jr hvor enn han måtte ønske det), det å hele tiden tro at myndigheten gjør det de kan for å gjøre ditt liv til et helvete????

    Hvorfor vil du ikke svare meg på det?

  26. nalleballe sier:

    #16

    Man kan bli brutt ned i løpet av dager eller uker. Det høres nesten ut som du har blitt torturert i 4 år sjøl. Ingen av oss vet egentlig hvordan det er. Så jeg ville ikke vært for bråkjekk på hvordan det kjennes.

  27. nalleballe sier:

    #14

    Argument og argument. Jeg bruker det ikke som argument. Du kunne nevnt alt mulig annet for å få fram at tilståelsen er lite troverdig.

  28. Odd Inge sier:

    Les ditt eget spørsmål.

    Hvordan vet du at jeg har mistro til myndighetene i Norge?

  29. Odd Inge sier:

    Jeg brukte det som argument.

    Jeg nevnte mye annet:) Kunne sikkert skreve mer, men det ble det ikke…

  30. Nalleballe

    Nå har jeg vært gift i 4 år, så noe kunnskap har jeg!

    Neida, jeg vet ikke hvordan det føles å bli senket ned i iskaldt vann i lengre perioder av gangen, helt til lungene skriker etter O2.

    Jeg vet heller ikke hvordan det føles å få små elektroder plassert på mine edlere deler, for så å få et antall volt (som jeg ikke har bestilt) overført i et tempo og et omfang som passer leverandøren.

    Mange former for tortur, jeg har lest mye om denne formen for «behandling», men har aldri hørt om noen som har utstått 4 ÅR med denne form for nærgående oppmerksomhet.

    Derfor stiller jeg spørsmål ved det alle andre stiller spørsmål om; hvis denne tilståelsen var fremtvunget, hvorfor tok det 4 ÅR?

  31. Odd Inge:

    «Hvordan vet du at jeg har mistro til myndighetene i Norge?»

    Ærlig talt!! Er du seriøs?

    Du har selv blogget om hvordan norske medier unnlot å nevne WTC7.

    Og hvis man følger dine argumenter i en videre forstand (gjennom din egen argumentrekke) så er mediene i Norge like kontrollert som i USA, og da Norge er en av USAs allierte må man forstå det som at enten USA styrer norske medier direkt, eller via norske myndigheter.

    Og om USA direkte eller indirekt styrer norske medier så er det med norske myndigheters samtykke.

    Derfor trekker jeg konklusjonen at du også har en sterk mistro til norske myndigheter.

    Det er jo det jeg har sagt nå i lang tid, forfekt gjerne teorier, men kjemp for overbevisninger.

  32. Odd Inge sier:

    «Du har selv blogget om hvordan norske medier unnlot å nevne WTC7»

    Svært få vet at denne bygningen kollapset den dagen.

    Jeg skjønner ikke hva du vil fram til KingKongHalvor….

  33. kalle sier:

    torturert i 4år … ?
    for alt vi vet kan denne mannen være død for lenge siden, det er ingenting annet enn ord på et papir som kan komme fra hvem som helst.
    at de vil ha denne fyren bare på fan i 4år syns jeg høres usansynlig ut.
    hvorfor tar folk slike «tilståelser» alltid som sannhet.
    er det en ny binladen type tape eller? heh. nei.. men de har de jo faket før og så 😉

  34. Odd Inge:

    Nei, det er vel vansklig å følge en rekke av argumenter og konkludere….

    Problemet er bare at du selv har en diger, fet og pompøs blogg som fører frem en rekke indisier og hendelser hvor du glatt og fint konkluderer med at USA sto bak 9/11.

    Og så tillater du deg å spørre meg om hva jeg vil frem til!?

    Prøv igjen å svare på denne du ;

    «Du har selv blogget om hvordan norske medier unnlot å nevne WTC7.

    Og hvis man følger dine argumenter i en videre forstand (gjennom din egen argumentrekke) så er mediene i Norge like kontrollert som i USA, og da Norge er en av USAs allierte må man forstå det som at enten USA styrer norske medier direkt, eller via norske myndigheter.

    Og om USA direkte eller indirekt styrer norske medier så er det med norske myndigheters samtykke.

    Derfor trekker jeg konklusjonen at du også har en sterk mistro til norske myndigheter»

    Hvis du leser det igjen så forstår du hva jeg vil frem til.

    Men hva gjelder dere KT`ere så er dere ganske like; dere samler en mengde løse påstander som passer inn i Konspirasjonen. Dere er uhyggelig dyktige til å forsvare de forskjellige påstandene med en helvetes mange linker og henvisninger, men når det kommer til å se helheten så har dere ikke mer å komme opp med enn det du gjorde nå;

    «Jeg skjønner ikke hva du vil fram til KingKongHalvor»

    I rest my case……

  35. tor_6 sier:

    #23
    Nettopp.Hva med en helhetlig konklusjon?
    Det har jeg etterlyst på den andre tråden også,men fikk bare link til en obskur film.

  36. Odd Inge sier:

    Problemet er at du er selv en diger, fet og pompøs person.

    Hvor har jeg konkludert med at USA stod bak 9/11?

    Media: Les litt om media. Finn ut hvordan det fungerer! Store internasjonale selskaper eier media. Se gjerne dokumenterene:
    «Outfoxed: Rupert Murdoch’s War on Journalism»
    «Orwell Rolls In His Grave»

    Jeg har ikke sterk mistro til norske myndigheter. Jeg mener vi lever i verdens beste land!!

    Så neste gang jeg skriver ett innlegg så skal jeg unngå å bruke kildehenvisning? Hva mener du med håpløse påstander? Jeg vil gjerne ha et eksempel.

    Er du klar over hvor stort 11/9 er? Jeg kan ikke komme med et innlegg som forklarer HELHETEN. Det er opp til hver enkel person å trekke sine egne konklusjoner. Jeg skal kun gi informasjon!

  37. Odd Inge sier:

    Det er opp til hver enkel person å trekke sine egne konklusjoner. Jeg skal kun gi informasjon!

    Konklusjon:
    Men hvor troverdig er dette?

    WTC 7 innlegget: bare et filmklipp, ingen konklusjon.

  38. Goldmanpeak sier:

    Hva er det som «rir» spesiellt Tor i denne
    og andre 911 saker. Hvorfor dette angrepet
    på Odd Inge ? Prøver du å få avvæpnet
    Odd Inge, hvorfor må du trekke inn alt
    annet hele tiden, enn å prøve å diskutere
    selve saken ? Har du utnevnt det selv
    til det nye «blogg politiet» eller ?

    Er det visse ting vi «ikke» burde skrive
    om? Er det visse meninger vi «ikke» burde
    ha kanskje?

    —–

    Problemet er bare at du selv har en diger, fet og pompøs blogg som fører frem en rekke indisier og hendelser hvor du glatt og fint konkluderer med at USA sto bak 9/11.

    ——

    Hva slags oppgulp er dette ? Thor,Nalle
    etc. jeg foreslår at dere lager deres
    egen blogg, hvor dere «fet
    t og pompøst»kan bevise den offisielle forklaringen på 911, OKC bombingen etc.

    Lykke til..

  39. kalle sier:

    «Problemet er at du er selv en diger, fet og pompøs person.
    Hvor har jeg konkludert med at USA stod bak 9/11?»

    lol. oddinge og vi imotsetning til deg aksepterer ikke hvilken som helst latterlig, absurd ulogisk, surrealistisk konspirasjonsteori BARE fordi den kommer fra et offentlig organ.
    hele 911 agenden er desverre FUCKED vitenskapelig.
    det er bare å lukke øya for de overvelmende bevisene som viser at regjeringen står bak. og tro en fantasi!!

  40. Odd Inge sier:

    Takk for en vennlig kommentar

  41. Odd Inge sier:

    Jeg vet at et kriminelt nettverk i USA stod bak 9/11. Men jeg har ikke konkludert (som jeg kan huske) at USA stod bak. Det er opp til hver enkelt person å komme med sine egne konklusjon.

    Det er viktig som du sier at vi ikke tror på teorier bare fordi det kommer fra et offentlig organ.

  42. Anders sier:

    Ja, her var det mange godt funderte uttalelser fra «skeptiker-bevegelsen», aka «anti-KT’erene». Beskylde andre for å ha liten «totaloversikt», når eget perspektiv øyensynlig ikke rekker lenger ut enn på nesetippen!? Om interessen er så stor for dette temaet, skjønner jeg ikke hvorfor «dere» mangler vilje (evne?) til å tilegne «dere» («dere» vet hvem «dere» er) selv kunnskap. Det er slik man gjerne blir begunstiget med innsikt og «totaloversikt», ikke ved å rakke ned på andre…

    Og forresten, Nalleballe:
    Jeg ga deg et tisvar på den SPYDIGE kommentaren du postet på WTC7 tråden, hvorfor svarer du ikke? Skal du beskylde andre for faktafeil, er det nokså tullete å presentere FAKTAFEIL selv. Ifølge NIST nådde ikke brannene 1000 grader C(eller var det Farenheit du mente?), som du gjerne vil ha oss til å tro (eller gjerne vil tro selv, er vel kanskje riktigere å si?). Informasjonen kommer fra NIST-rapporten, den vi ikke kan lese vettu… Kan du ikke samtidig fortelle oss hva slags ufattelig gode fysikk-kunnskaper du har, de som er relevant for det som diskuteres. I fare for å synke ned på ditt nivå: Fysikk-kunskaper som ikke omhandler kollaps av pepperkakehus og brudekaker i flere etasjer. Du er jo så glad i å fortelle om din formelle utdannelse.

  43. tor_6 sier:

    #26
    Goldman.Hva er hensikten med å være så nedlatende og frekk?Du oppfører deg som om du har monopol på både vettet og sannehten her,men alt du har gjort er å strø rundt deg med tusen linker og videoer som egentlig ikk beviser noe som helst.

    Dere påstår at alt offisielt er fake og juks,men da må dere vel ha en formening om hvem og hva som bak,og en viss formening om hendelsesforløpet?

  44. Goldmanpeak sier:

    #28 Kommentar fra tor_6 (svar):

    Nedlatende, vel du sitter selv i glasshus
    der altså. Jeg har ikke monopol på vett og sannheten, selvfølgelig ikke. Jeg har IKKE spredt rundt TUSENVIS av linker som ikke beviser noe som helst.

    Dersom du f.eks mener at WTC 7 bygget ikke ble tatt ned i en «kontrollert sprengning», deg om det. Jeg blir ikke glad for å innse at verden er slik den er. Det er faktisk meget deprimerende å
    lese historie, bok etter bok om 911, og
    oppdage at «magefølelelsen», fornuften og veldig mange bevis, faktisk peker mot
    en false flag terror aksjon, jeg ønsker
    ikke at det er slik. Jeg har ett bredt
    interressefelt. Jeg sitter ikke på
    «gutterommet» og nerder, vis det er det
    du tror. Jeg jobber faktisk i media, jeg
    har 16 års erfaring som fotograf, jeg
    har reist på hundrevis av reportasje
    oppdrag i Asia, Afrika og Latin Amerika
    gjennom årene..

    Helt seriøst Tor, jeg anbefaler deg å
    lese noen bøker om 911..

    Her er linker til bøker i PDF format:

    America’s War on Terrorism by Michel Chossudovsky

    http://sandiego.indym
    /media/2006/11/122510.pdf

    9/11 Synthetic Terror – Made in the USA by Webster Griffin Tarpley

    http://sandiego.indym
    /2006/10/119638.pdf

    Disse to kan jeg anbefale…

    De er meget gode, og meget godt dokumentert, «America´s war…» tar opp
    historien til Al-Qaeida og fortsetter
    med 911 osv..

    Historiker Webster Tarpleys bok, er
    fokusert på 911 og CIA og apparatet rundt
    de hemmelige tjenester. Fantastisk interessant lesning..

  45. Goldmanpeak sier:

    Thor ! Linkene ble ødelagt av vgb systemet,
    prøv linken under så kommer du til oversikt
    siden over nedlastbakre PDF bøker..

    Disse linkene i kommentarfeltet og VGB !?!

    http://miami.indymedi

  46. kalle sier:

    «tusenvis av linker som ikke beviser noe som helst»
    good one. da jeg jeg gjerne se EN eneste en som du mener beviser noe fra et offisielt standpunkt.
    forstår at det er ufattelig vanskelig å forstå helt elementær logisk fysikk når det peker i «feil» retning.

  47. Odd Inge:

    «Problemet er at du er selv en diger, fet og pompøs person.»

    Klarte ikke å la være å bli personlig nei? Grattis, egentlig rart at det tok så lang tid.

  48. Odd Inge sier:

    Legg merke til. Akkurat samme kommentar som du sendte meg.

    Personlig angrep tilbake?

  49. - sier:

    Go USA, elimener de kriminelle terroristene. Spreng terror-reirene om til parkeringsplasser. De vil oss vestlige døde, eller konvertert til islam.

  50. Du må skille mellom sak og person, det viktigste i alle former for debatt.

    Jeg har ikke karakterisert deg – jeg kjenner deg ikke.
    Jeg har derimot berømmet deg for å jobbe iherdig og målrettet.

    Jeg kalte bloggen din for fet og pompøs, fordi jeg syns den er omfangsrik ut av proporsjoner og til tider litt svulstig. Men deg som person har jeg ingen forutsetning for å gi en slik karakteristikk.

  51. - sier:

    Han er skyldig. Få han vekk.

  52. Odd Inge sier:

    Ja, terrorister må vekk.
    Men det å innvadere land og drepe uskyldige mennesker fører ikke til at terrorismen forsvinner.

  53. Odd Inge sier:

    Det er og viktig at vi finner de viktigste og største terroristene.

    ….og nå snakker jeg ikke om Osama bin Laden og Khalid Shaikh Mohammed.

  54. Odd Inge sier:

    Den kan vi diskutere. Han er skyldig i alle 31 tilståelsene er lite trolig. Jeg vil at han skal vitne i en rettsak! Så vi kan høre det fra HAN. Ikke etter han har vært snart 4 år i fensel. Muligens torturer, hvem vet hva som har skjedd.

    Det å hevde at han er skyldig uten å tenke dypere er etter min mening feil. Vi får se om det blir en rettferdig rettsak.

  55. Odd Inge sier:

    Ok.

    Du skrev om *bloggen* min. Men er generelt sett lei av kommentarer ala ad-hominem argument på bloggen min.

  56. Problemet er at hvis du går de forskjellige pressgrupper/interesseorg OG terrornettverk etter sømmene, vil du i toppen finne medlemskap i div «brorskap» på tvers av politiske retninger…
    (Knights of malta, Bilderberger, Memp.misr.rite osv)
    Hvorfor?
    Ideologier (Kommunisme fks) er SKAPT av finanseliten, for å brukes som verktøy for det endelige målet: NEW WORLD ORDER!
    Dette er eldgamle trix…, og vi lar oss blende hver jævla gang! Les og FORSTÅ verdenshistorien!
    Sålenge «verktøyet» er føyelig, trenger kun et fåtall personer å ha «innsikt» i hva som foregår.
    Resten kan manipuleres enkelt med politisk klima og media (Kun 9 selskap eier ALL media!).
    Når vi snakker om «false flag»…, så burde Pingpongalvor og Goldmansnik :)heller lure på hvorfor det er «øvelser» i samme tidspunkt som terroraksjonene…
    Som enten gir åpning for å plassere sprengemner (blir man oppdaget har man jo «alibi») eller svekker forsvaret ved fks å SENDE NESTEN ALLE JAGERE TIL ALASKA!
    Jeg tror ikke det er EVNEN til å se det som svikter hos dere anti-kt’ere, men VILJEN!

  57. ooops… sorry Goldmanpeak…
    Du skulle ikke vært med i forrige innlegg…. 😉

  58. «vil du i toppen finne medlemskap i div «brorskap» på tvers av politiske retninger…»
    Glemte å ta med Bohemian grove…
    http://tedgunderson.c
    Lurer på hva dere sier om kompetansen til Ted Gunderson…
    Er han også gutterom-teoretiker?

  59. Goldmanpeak sier:

    #34 Kommentar fra Anonym (svar):

    Go USA, elimener de kriminelle terroristene. Spreng terror-reirene om til parkeringsplasser. De vil oss vestlige døde, eller konvertert til islam.

    Hostorieløse tufs..Hvem dreper hvem ??

    Siden du er så redd, jeg vil tilegge irrasjonellt redd for muslimer, så
    skal jeg sette opp et regnestykke for
    deg:

    Jeg vil si at «Vesten» leder med et
    ENORMT forsprang..

    Første Irakkrig : 350 000 tusen ?

    1991-2000 Sanksjoner mot Iraq, som kun
    gikk utover sivilbefolkningen.

    ANTALL DREPTE omlag 1.2-1.5 millioner !

    Andre Irakkrig 2003- (så langt) :

    750-950 000 drepte Irakere…

    Afganistan 10 000 drepte ?

    Somalia 5000 drepte ?

    Siden konvensjonell terrorisme ikke
    rammer særlig flere enn maks.300 vestlige
    borgere hvert år, eller like mange
    som blir truffet av lynet i USA hvert
    år !!! (sjekk det ut, DET STEMMER)

    Så må jeg vel konkludere med at DU er
    TOTALT bak mål hva disse «terroristene»
    faktisk utretter av skade..

    Så langt så leder Vestmaktene med
    ca.2 millioner muslimer drept…

    Hvem er de værste svina ??

  60. Odd Inge sier:

    Sanksjon mot Irak: 500 000 barn!!!!!!!

    Bombet ikke USA jevnlig USA i den samme perioden?

  61. Goldmanpeak sier:

    Odd Inge:

    Joda USA og England bombet infrastruktur
    ,radar anlegg,flyplasser, skoler, sykehus etc. i 10 år ! Daglige tokter, gud vet hvor mange som har mistet livet i bare disse angrepene?

    I tilegg satt USA og England en flyforbudssone i Nord og en i Sør Irak,
    slik at de Kontrollerte luftrommet og
    hindret Irak å bruke luftrommet..

    500 000 tusen barn, stemmer nok det,
    muligens var det flere..

    Hvem er svina, jeg gjentar hvem er
    svina ?

  62. Goldmanpeak sier:

    Du egentlig burde denne debatten om KS Muhammed være over, hvorfor det ? Vel i USA
    90 % pressen/folk HAR IKKE TILTRO TIL
    TILSTÅELSEN, fra de mest konservative
    hold til de mere radikale, dommen er klar:
    Dette er ikke troverdig !

    Noe tenke på, for de av dere som ønsker
    å ha ihjel denne mannen..

  63. Starlett sier:

    (Kopierer/limer en kommentar fra min blogg, litt på siden kanskje, men innenfor tema)

    Litt åttitallsshistorie om USAs haukepolitikk og støtte til Mujahedin og Osama bin Laden, samt deltakelse i diverse kriger:

    Med Ronald Reagans løfte om å gjenopprette nasjonens militære styrke, så 1980-årene en massiv økning i militære utgifter, rundt $1600 milliarder over fem år. Et nytt våpenkappløp ville utvikle seg ettersom forholdene supermaktene imellom sank til et bunnnivå en ikke hadde sett siden 1960-årene.

    Reagan-administrasjonen foretrakk en haukeaktig tilnærming til den kalde krigen, særlig i den tredje verden. I etterspillet etter Vietnam var amerikanerne mer skeptiske til å ta de økonomiske belastninger ved store militære forpliktelser. Administrasjonen forsøkte å overvinne dette ved å støtte den relativt billige strategien med raske operasjoner med spesialstyrker eller «lavintensitets-konflikter» fremfor bakkekriger i stor skala som Vietnam og Korea.

    Den arabisk-israelske konflikten var en annen drivkraft for militære operasjoner. Israel invaderte Libanon for å ødelegge PLO. Men i etterkant av Sabra og Shatila-massakrene i 1982, som fremprovoserte en politisk krise og internasjonal vanære for israelerne, gikk amerikanske styrker inn i Beirut for å bevege Israel til å trekke seg ut. Tidligere støttet administrasjonen den israelske invasjonen av Libanon. Man ville både opprettholde støtten til Israel, og samtidig begrense innflytelsen til Israels prosovjetiske fiende Syria i Libanon.
    To dager etter angrepet på forlegningen i Beirut, gjennomførte USA operasjon Urgent Fury, invasjonen av Grenada. 19. oktober hadde den lille øystaten blitt utsatt for et statskupp av vise-statsminister Bernard Coard, en marxist-leninist som ønsket å styrke landets eksisterende bånd med Cuba, Sovjetunionen og andre kommunistiske stater. Reagan-administrasjonens foranledning for invasjonen var beskyttelsen av 500 amerikanske og vestlige medisinstudenter. Suksessen i operasjon Urgent Fury styrket den amerikanske moralen etter den ødeleggende selvmordsbombingen i Beirut, og trakk medias oppmerksomhet bort fra den hendelsen. Grenada tjente som en modell for senere «lavintensitets-konflikter».

    USA angrep senere Libya på lignende måte.
    Reagan-administrasjonen forsynte også tungt militærstyrte regjeringer i El Salvador og Honduras og i mindre grad Guatemala, som ble styrt av den høyreorienterte militære autokraten general Efrain Rios Montt fra 1982 til 83, med midler og våpen.
    Den omgjorde Jimmy Carters offisielle fordømmelse av den argentinske juntaen for brudd på menneskerettighetene og lot CIA samarbeide med argentinsk etterretning i å finansiere de nicaraguanske Contras-styrkene. Sentral-Amerika var administrasjonens hovedbekymring, særlig El Salvador og Nicaragua. I Nicaragua hadde sandinistenes revolusjon styrtet den amerikansk-støttede Somoza-familien. De to landene hadde historisk sett vært dominert av multinasjonale selskaper og mektige landeiende oligarker mens mesteparten av befolkningen forble i fattigdom. Resultatet var at hovedsakelig marxistiske revolusjonære ledere hadde fått økende støtte fra bøndene i begge nasjoner.

    I 1982 organiserte og finansierte CIA, med hjelp fra argentinsk etterretning, høyreorienterte paramilitære i Nicaragua, kjent som Contras. Avdekkingen av den hemmelige finansieringen av denne operasjonen førte til avsløringene i Iran-Contras-skandalen. I 1985 autoriserte Reagan salg av våpen til Iran i et mislykket forsøk på å frigjøre amerikanske gisler i Libanon. Han hevdet senere at han ikke kjente til at underordnede ulovlig styrte midlene til Contras, en sak som marinesoldaten oberstløytnant Oliver North, en rådgiver til den nasjonale sikkerhetsrådgiveren John M. Poindexter, tok mye av skylden for.

    I Afrika, sør for Sahara, forsøkte Reagan-administrasjonen, med hjelp fra Sør-Afrika, også å fjerne de betydelige kubanske og sovjetisk-støttede marxist-leninistiske FRELIMO og MPLA-dikataturene i henholdsvis Mosambik og Angola, under landenes borgerkriger. Administrasjonen intervenerte til fordel for grupper som RENAMO i Mosambik og UNITA i Angola, og gav begge gruppene hemmelig militær og humanitær bistand.

    I Afghanistan oppgraderte Reagan kraftig den militære og humanitære hjelpen til mujahedin-krigerne, (bin Laden) mot den sovjetisk-støttede regjeringen, og gav dem Stinger luftvernsraketter. Amerikanskallierte Saudi Arabia og Pakistan gav også opprørerne betydelig støtte. Generalsekretær Mikhail Gorbatsjov reduserte og avsluttet til slutt sitt lands forpliktelser overfor Afghanistan etter at de sovjetiske tropper var blitt trukket inn i en seig geriljakrig.

    Reagan fortsatte også amerikansk støtte for filippinske Ferdinand Marcos, en iherdig anti-kommunist. I en presidentdebatt sponset av ligaen av kvinnelige velgere forklarte han sin administrasjons støtte av Marcos ved å si at «jeg vet der er ting i Filippinene som ikke ser bra ut for oss hva gjelder demokratiske rettigheter, men hva er alternativet? De står overfor en kommunistisk bevegelse»[1]. Med det mente han de aktive kommunist-geriljaer som opererte i Filippinene på den tiden. USA hadde også betydelige strategiske militære interesser i Filippinene, og visste at Marcos’ regjering ikke ville rokke ved avtalene om amerikanske baser i landet. Marcos ble til slutt fjernet i februar 1986 av den hovedsakelig fredelige People Power-bevegelsen, ledet av Corazón Aquino.

    Mens det var Jimmy Carter som offisielt endte détente-politikken etter den sovjetiske intervensjonen i Afghanistan, nådde øst-vest-spenningen nye høyder på begynnelsen av 80-årene som en ikke hadde sett siden Cubakrisen. Det strategiske forsvarsinitiativet (SDI) ble født ut av det forverrede amerikansk-sovjetiske forholdet i Reagan-perioden.
    (Utdrag fra wikipedia.)

  64. trine06 sier:

    Har lagt ut 2 bra artikler fra InformationClearingHouse (News you’ll never see on CNN») om «tilståelsene» i mitt siste innlegg: http://www.vgb.no/716
    (+ en artikkel som heter «Israels rett til å være rasistisk»…)

  65. Odd Inge sier:

    Takk Trine06!

  66. Odd Inge sier:

    Takk!

  67. NotisBlogg sier:

    #12
    Direkte skam vil jeg ikke påstå det er, men norsk massemedia er mer opptatt av rampelys enn denne typen stoff.
    Vi sitter her, på vårt lille «trygge» berg og lever etter Kardemomme-loven. Nordmenn er generelt sytete og navle-
    beskuende.

    #26
    *applaus*
    Jeg skulle likt å se disse anti-KTene som de antagelig foretrekker å kalle seg,
    skape seg «diger, fet og pompøs blogg» hvor de forsøker å bevise at den offesielle
    versjonen av 9/11 er korrekt. Men som Briggs så ofte har vært inne på, så er
    de ikke bedre enn, nettopp, en KT selv. Det blir en kamel for de gutta.

    Odd Inge: takk for flott info-arbeid. brukte timer i helgen på din blogg, CQD 911 og Krigen om ditt sinn.
    Fascinerende lesning et hvert menneske med logisk sans, fornuft og friskt vett burde sette pris på!

  68. Odd Inge sier:

    Hei NotisBlogg!

    Velkommen til min blogg! Jeg setter stor pris på din tilbakemelding (det gjør helt sikkert Briggs og Goldmanpeak)!

    Helt riktig som du sier. Norsk massemedia er mer opptatt av Britney Spears! Bare se på VG.no, er ikke mye å bli klok på der:)

  69. amaraka sier:

    Bra blogg du har her, skal sende den rundt til alle interesserte =) Drit i alle som bruker argumentum ad personum retorikk for å dra deg bort fra sakens kjerne!!

    Keep it up, love will set you free!

  70. Odd Inge sier:

    Takk.

    Hyggelig at du skriver kommentar på så mange innlegg!

    Mvh. Odd Inge

Legg igjen en kommentar

