Peak Oil

Jeg lovte i et tidligere innlegg at jeg skulle kommet med et innlegg anngående presentasjonen oljeeksperten Olve Torvanger hadde under paneldebatten "What will happen when the demand for oil cannot be met?"det akademiske kvarter under Bergen internasjonale filmfestival. Last ned en nesten identisk presentasjon på NTNU her.

Olve Torvanger er en geolog, og har bakgrunn fra oljeselskapet Saga Petroleum og seismikkselskapene Petroleum Geo Services og Nopecsom. Her er bilder fra presentasjonen.

Jeg har i det siste sett noen interesante dokumentarer anngående olje, krig og usa. Se gjerne disse dokumentarene:

Er det olje, kampen for demokrati, verdenskontroll, kampen mot terror eller kampen mot diktatur som er drivkraften bak krigene i midtøsten?

















Ble ikke noe tekst. Jeg oppfordrer de andre som blogger anngående Peak Oil at de kommenterer bildene. Hva er det som er troverdig? Hva er urovekkende? osv

4 svar til Peak Oil

  1. Min venn, du vet godt inn i deg selv hvor dette ender.

    Nå er tiden inne. Saudi Arabia er også over toppen, men prøver å forklede dette ved at de kutter frivillig. Så lenge folk kjøper denne dekkehistorien holder illusjonen og husprisene/investeringene våre osv og kort sagt hele økonomien.

    Men nå må vi konsentrere oss å komme oss langt fra dette vårt samfunnsskip som heter Titanic. Vi må bruke mer tid på å finne ut hvordan *vi* vil leve etter det går ned, enn å varsle andre passenjerer som bare vil kjøpe øl i skipets «bar».

    Bruk tid på deg selv, og andre som allerede har skjønt hva som er i ferd med å utvikles.

  2. Odd Inge sier:

    Hva bør jeg gjøre? No er jeg student i bergen! 😉 Flytte på landet og ta i bruk min fars gård?

  3. du må selv bestemme din fremtid; ingen andre kan dette for deg. Men jeg hadde holdt muligheten for å flytte på landet åpent, ja… om ikke du ennå ønsker å gjøre det. Til og med Goldmannpeak har sånne planer.

    Ellers gjelder min oppfordring. Finn likesinnende. Ikke de som må varsles – nå er det ikke tid til dette. Men finn heller folk som allerede er klar over Peak Oil, og vet hva det innebærer.

    Sammen kan det hende dere kan finne på noe klokt. Hvem vet, kanskje dere bestemmer å flytte alle til gårdet ditt alle sammen!

  4. Odd Inge sier:

    Så synn at pappa har solgt alle kyrene og hønsene 😦

Legg igjen en kommentar

